Despre combinat
Ecaterina Costiuc. Unde se produc anual la Chișinău peste 8 tone de sarmale?

Interviu cu Ecaterina Costiuc, CEO CAP Casa Mare. 

Ecaterina, bună seara. Când ați preluat funcția de CEO al CAP Casa Mare?

 

Bună Inna. În 2018.  Dar CAP Casa Mare a fost înființată în 2017. Apoi mi-am asumat obligația de a dezvolta această companie, iar cu echipa pe care am format-o de-a lungul timpului ne-am realizat obiectivele.

 

Iertați-mă că v-am menționat vârsta, dar este foarte interesant de știut cum ocupați o poziție atât de responsabilă la vârsta de 36 de ani?

 

Înainte de asta, am lucrat ca manager de logistică într-un lanț de restaurante fast-food. Acolo am acumulat multă experiență în domeniul cateringului, abilităților de negociere, fidelizării clienților, menținerii relațiilor cu clienții.

 

Drept urmare, din postul de logistician mi s-a recomandat pentru acest post pe care îl ocup acum.

Ești specialist în logistică?

 

Nu. Am studiat turismul, dar asta a fost cu mulți ani în urmă. Totul despre creșterea carierei mele s-a bazat pe recomandări. Am început ca barman. Apoi am fost recomandat de la barman la postul de economist, de la economist la logistician. Și după aceea, am lucrat ca șef al departamentului de logistică și mi s-a oferit postul de CEO al CAP Casa Mare.

Este CAP Casa Mare o afacere de produse alimentare?

 

Inclusiv. Mai precis, este un combinat de producție alimentară.

 

Când am intrat în CAP, Casa Mare făcea doar produse pentru un lanț de restaurante. Acum producem semifabricate și preparate gata și lucrăm în patru domenii - HoReCa, B2C, gastronomie și retail.

 

Vreau să vorbesc despre fiecare direcție separat. Deci HoReCa?

 

Lucrăm cu cele mai mari lanțuri din Chișinău - Star Kebab, Trattoria della nonna, Torro Burgers, Cezar-Grup, Oliva, Meat House, Rogob se numără și printre principalii noștri parteneri.

 

Vreau să remarc că pentru multe restaurante pregătim feluri de mâncare după propriile rețete. Sau le dezvoltăm rețete, dar în orice caz rămân informații confidențiale.

 

Sincer să fiu, activitatea companiei noastre este de mare ajutor pentru sectorul HoReCa, deoarece la noi se obține o calitate standardizată a produsului, iar acum se pot concentra mai mult pe servirea oaspeților, lucru foarte important în fiecare restaurant.

Avem o gamă foarte largă de produse pe care le producem pentru HoReCa. Să spunem că fiecare restaurant poate găsi preparate potrivite în oferta noastră. Începând de la sosuri gata preparate, legume, carne marinată, carne răcită și terminând cu preparate gata preparate. De exemplu, tocana, supe, sarmale și multe alte feluri de mâncare. Sau semifabricate congelate - cheesecake, clătite cu cartofi, fâșii de pui, gustări și multe altele.

 

A doua direcție este gastronomia? Dacă am înțeles bine, gătiți alimente care se vând în majoritatea supermarketurilor?

 

Da. Lucrăm cu rețeaua Kaufland încă de la deschiderea acesteia pe piața moldovenească.

 

De asemenea, dezvoltăm parteneriate în materie de gastronomie cu alte lanțuri de retail, precum Ocean Fish, și negociem cu alte lanțuri. În această parte, ne dezvoltăm constant și avem o varietate de preparate delicioase în sortimentul nostru.

Activitățile B2C sunt concentrate în mod special pe magazinul nostru online.

 

În zilele noastre, femeile fac mai multe alegeri de carieră, afaceri și au mai puțin timp să stea acasă la aragaz și să gătească bucate pentru familie. Și iată că le venim în ajutor.

 

În magazinul nostru online, ei pot comanda orice fel de mâncare pentru micul dejun, prânz, cină și chiar pentru masa festivă cu livrare la domiciliu, economisind astfel timp. Avem o gamă largă de produse în magazinul nostru online.

 

Chiar și acum, de sărbători, vom lansa mai multe produse inedite pentru a ajuta gospodinele. De exemplu, amestecuri pentru salate „Olivier” sau „Cezar”. Ideea este că le livrăm mixuri proaspete gata preparate pentru Anul Nou și Crăciun. Femeile care sunt la serviciu, chiar și 31 de ani, pot adăuga pur și simplu dressing și amestecă salata. Ori de câte ori dezvoltăm produse noi, dorim să fim cât mai folositori posibil în economisirea timpului atât pentru consumatori, cât și pentru HoReCa.

Și a patra direcție este comerțul cu amănuntul? Aceste produse sunt deja semifabricate pe rafturile magazinelor?

 

Exact. Anul acesta am intrat în retail cu produsele noastre exclusive. Acum consumatorii pot găsi pe rafturi sarmale, syrniki, clătite de cartofi, ardei umpluți sub marca CAP Casa Mare. Este important să rețineți că sarmale, de exemplu, sunt gata făcute și congelate. Trebuie doar încălzite și pot fi servite la masă. Acesta este ceea ce diferențiază produsele noastre de produsele altor producători.

 

Poți spune câți parteneri ai în total?

 

Da, pot. Când am ajuns, era doar un lanț de restaurante. Și acum avem aproximativ 120 de companii cu care cooperăm.

 

E doar Chișinău?

 

Da, și facem livrări în direcția Ungheni, Bălți și Ialoven.

 

Aveți volume mari de producție?

 

Producem aproximativ 200 de produse. Inna, aș dori să vă atrag atenția asupra cifrelor – producem peste 8 tone de varză anual și peste 980 de tone de produse în total.

 

Da, 8 tone de sarmale sunt impresionante, mai ales pentru iubitorii acestui fel de mâncare național. Câți oameni ai sub controlul tău?

Aproximativ 35 de angajați. Din care 9 persoane sunt responsabile de partea administrativă.

 

Recunoaște, ce faci? Nu este ușor să gestionezi o întreprindere atât de mare cu linii de afaceri diferite.

 

Da, trebuie să recunosc că am o poziție dificilă, dar echipa îmi oferă puterea și energia să merg mai departe pe calea dezvoltării. Desigur, îmi reîncarc bateriile și la sală și petrec timp cu familia. Mă motivează și cărțile pe care le citesc înainte de culcare.

 

Ce citesti acum?

 

În prezent citesc The Language of Success de Dale Carnegie. Înainte de asta, am citit Be Obsessed or Be Like Everyone de Grant Cardona și Success in Life de Brian Tracy. Toate într-un stil atât de motivațional. Apropo, anul acesta fac și o lucrare magistrală pe tema "Psihologia muncii și organizațională". Acum, ca adult, am ales în mod conștient direcția în profesie, deoarece implementarea marilor planuri este în față.

 

Împărtășiți-vă?

Cu plăcere. În prezent lucrăm la dezvoltarea unui site web, astfel încât clienții magazinului online să ne găsească cu ușurință. În ciuda faptului că există încă o pandemie, lucrăm la dezvoltare și intenționăm să achiziționăm echipamente noi pentru a ține constant pasul cu vremurile.

 

Ei bine, unul dintre cele mai mari planuri este că acum căutăm un șantier pentru construirea unei noi fabrici moderne, astfel încât să putem atinge noi obiective.

 

30 noiembrie 2021